Vanliga Frågor

Allmänt

Vad är Designish?

Designish är en prenumeration på en lyxig box innehållande designprodukter för hemmet och dig själv som skickas hem till dig en gång varannan månad. Boxen kan innehålla allt från de trendigaste designprodukterna, hippaste varumärkena och de tidlösa designklassikerna. Designprodukterna i Designish kan vara både för ditt hem men också din livsstil, boxen kan även innehålla erbjudanden och andra exklusiva rabatter.

Vilka prenumerationsalternativ finns och vad kostar dessa?

Löpande prenumeration: I samband med att du skapar en löpande prenumeration dras beloppet för den första boxen direkt. Betalningen för framtida boxar i din prenumeration genomförs per automatik den första vardagen för den aktuella månaden, tills dess du väljer att avbryta prenumerationen. Boxen kostar vid löpande prenumeration 499kr/månaden inklusive frakt. Uppsägning ska ske senast den 8e dagen för den aktuella månaden för att betalning och leverans av månadsbox ej ska genomföras.

Presentkort: Vi har presentkort på 1 månadsbox, 3 månaders prenumeration och 6 månaders prenumeration vilka löses in av mottagaren. Presentkorten kostar 499kr för 1 månadsbox, 1 497kr för en 3 månaders prenumeration och 2 994kr för en 6 månaders prenumeration. Betalning sker vi köp av presentkortet. Alla varianter på presentkort avslutas automatiskt när alla boxar är skickade.

Hur fungerar den löpande prenumerationen?

Om du väljer den löpande prenumerationen dras beloppet för den första boxen direkt. Betalningen för framtida boxar i din prenumeration genomförs per automatik den första vardagen för den aktuella månaden. Den löpande prenumerationen kan när som helst sägas upp. Uppsägning ska ske innan den 8e dagen för den aktuella månaden för att inte ta del och debiteras för nästkommande box. Om du inte avslutar den löpande prenumerationen ligger den kvar och du får varannan månad en ny härlig box från oss.

Min prenumeration

Hur avslutar jag min prenumeration?

Följ följande steg för att avsluta din prenumeration:

1. Logga in på ditt konto på www.designish.se

2. Tryck på "Redigera prenumeration"

3. Tryck på "Avsluta prenumeration"

Är det någon uppsägningstid?

För löpande prenumeration gäller följande:

Vi har ingen uppsägningstid på vår löpande prenumeration av månadsboxar dock måste uppsägning av abonnemang ske senast den 8e dagen för den aktuella månaden för att inte ta del av och debiteras för nästkommande månadsbox.

Ex. Om du avslutar din prenumeration den 8e December kommer du heller inte ta del av decemberboxen.

För presentkortsprenumerationer gäller följande:

Presentkortsprenumerationer avslutas automatiskt efter att alla boxar är skickade, ingen uppsägning behövs göras.

Kan jag pausa min prenumeration?

Ja, du kan pausa din prenumeration! Detta gör du enkelt via ditt konto, vill du inte ta del av nästkommande månadsbox är det viktigt att du pausar din prenumeration innan den 8e dagen för den aktuella månaden. Det är även från ditt konto du återaktiverar din prenumeration. Observera att vi reserverar oss från att månadsboxen i samband med återaktivering kan vara slutsåld och du hamnar då automatiskt istället på nästkommande månads utskick.

Hur återaktiverar jag min prenumeration?

Har du pausat din prenumeration eller avslutat den kan du enkelt återaktivera prenumerationen via ditt konto.

Observera att om du har en presentkortsprenumeration kan denna inte återaktiveras utan du får lägga en ny beställning på önskad prenumeration i kassan.

Hur ändrar jag mina kontakt och leveransuppgifter?

Ändra dina kontakt och leveransuppgifter gör du enkelt via ditt konto på www.designish.se.

Observera att ändringar som ska gälla för månadens box måste ändras innan den 8e varje månad.

Betalning

Vilka betalningssätt finns det?

Du kan för närvarande betala med antingen Visa eller MasterCard. Det viktigt att ditt kort är öppet för internetköp.

Om du väljer att uppdatera till ett annat betalkort som ska debiteras för månadens box måste detta göras innan den 8e varje månad för att ta del av månadens box.

Hur fungerar betalningen?

Vid val av den löpande prenumerationen dras beloppet för den första boxen direkt. Betalningen för framtida boxar i din prenumeration genomförs per automatik den första vardagen för den aktuella månaden. Den löpande prenumerationen kan när som helst sägas upp. Uppsägning ska ske innan den 8e dagen för den aktuella månaden för att inte ta del och debiteras för nästkommande box. Samma villkor för fakturabetalning, fakturan skickas runt den 8e varje månad med undantag för helgdag till din angivna mailadress och har en betalningstid på 14 dagar. Boxen betalas i förhand oavsett betalningsmedel.

Om du väljer presentkort betalar du hela perioden på en gång. Väljer du att betala med betalkort dras betalningen för alla boxar vid beställning.

Vart ändrar jag mina kortuppgifter?

För att ändra dina kortuppgifter gör du följande?

⁃ Logga in på ditt konto på www.designish.se

⁃ Välj ”Redigera prenumeration”

Observera! Om du väljer att ändra kortuppgifter som ska debiteras för månadens box är det viktigt att detta görs innan den 8e varje månad för att ta del av månadens box.

Min betalning har inte gått igenom den här månaden, vad händer nu?

Har du en löpande prenumeration och betalningen för månadens box inte har gått igenom så pausas din prenumeration. Om din betalning inte gått igenom så kontrollera först att du inte har en spärr på kortet för internet- eller utlandsköp och att det finns tillräckligt saldo på kortet. Testa sedan att uppdatera dina kortuppgifter på ditt konto på www.designish.se. Du kan enkelt uppdatera dina kortuppgifter genom att logga in på ditt konto på Designish.

Vi gör nya dragningar för alla vars betalning inte gått igenom till dess att boxen är slutsåld. Ett kvitto på betalningen kommer sedan till din angivna mail.

Leverans

När kommer min box?

Boxarna från Designish skickas vanligtvis ut i slutet av den aktuella boxmånaden med reservation till högtider som kan vara ett tema på månadsboxen, i dessa fall skickas boxen ut så att leverans sker innan denna högtid. Leveranstiden kan variera beroende på var i landet man bor men normalt tar det 3-5 dagar från det att boxen lämnar vårt lager, när boxen lämnar vårt lager kommer ni att få en leveransbekräftelse via e-post som bekräftar att boxen är på väg. I samband med beställning kan du i kassan se vilken månadsbox som blir din första och när den skickas ut.

Kommer boxen hem till brevlådan?

Boxen levereras med Postnord och kommer vanligen att levereras till utlämningsställe, när boxen är på plats kommer en SMS-avisering att skickas till mottagaren om att hämta ut boxen.

När ditt ombud tagit emot din box får du en avisering om var och när boxen kan hämtas ut. Om boxen inte hämtas ut inom 14 dagar returneras boxen till oss.

Var är min box?

Har du mottagit en leveransbekräftelse via e-post om att boxen är på väg till dig men sedan inte fått några vidare besked på en vecka? Har det gått över en vecka utan att du hört något sedan du mottog mailet om att boxen är på väg till dig kan du kontakta oss via vår supportsida, så hjälper vi dig med att spåra din försändelse.

Du som får din box skickad med PostNord, kan spåra din box med hjälp av ditt kollinummer via PostNords hemsida eller genom att ladda ner deras app PostNord till mobilen.

Kan jag prenumerera på Designish utomlands?

I dagsläget levererar vi till hela Sverige utan att ta ut fraktavgifter. För leverans utomlands ber vi dig kontakta oss via vår supportsida, så ger vi dig prisuppgifter för leverans till det land du befinner dig i.

Jag hann inte hämta ut min box hos utlämningsställe eller min box har skickats fel, vad händer nu?

Kontakta oss på via vår supportsida, så hjälper vi dig.

Present

Jag har fått ett presentkort, hur löser jag in det?

Du kan lösa in ditt presentkort via länken www.designish.se/presentkortskod. Fyll i dina uppgifter som ombedes i formuläret (detta är för att du ska ha en översikt över din prenumeration). Under betalsätt fyller du i din presentkortskod.

Observera! Leveransadress måste fyllas i för att du ska kunna ta del av dina månadsboxar.

Acceptera våra villkor och tryck på ”Lägg beställning” – Presentkortet är nu aktiverat och din Designish är snart hos dig.

Hur ger jag bort en prenumeration på Designish?

Via ”Boxar” uppe i översta menyn eller att du bläddrar ner till prenumerationsalternativen, bland alternativen trycker du på knappen ”Ge bort som present”, här är det sedan bara att välja vilket presentkortsalternativ du vill ge bort. Tryck sedan på ”köp present” så kommer du vidare till kassa. Här fyller du sedan i dina uppgifter.

Observera. Den mailadress du anger är den som presentkortet kommer att skickas till, vi rekommenderar att fylla i sin egen för att sedan skriva ut.

Prenumerationen startar inte först det att presentkortet aktiveras med den unika presentkortskoden. Presentkortskoden löses in genom länken www.designish.se/presentkortskod. Fyll i uppgifter som ombedes i formuläret (detta är för en översikt över prenumerationen/ ett konto skapas). Under betalsätt fylls presentkortskod i.

Observera! Leveransadress måste fyllas i för att mottagaren ska kunna ta del av sina månadsboxar.

Acceptera våra villkor och tryck på ”Lägg beställning” – Presentkortet är nu aktiverat och Designish är snart hos mottagaren.

Prenumerationen avslutas automatiskt när presentkortets alla boxar är skickade.

När får min vän sin box?

Första boxen skickas efter det att din vän har aktiverat sin presentkortskod och fyllt i sina uppgifter, i samband med detta får din vän också reda på vilken månads box som blir den första. Boxarna skickas vanligtvis ut i slutet av varje månad med reservation för högtider som boxen är tematiserad med, i dessa fall skickas boxen ut med leverans innan högtiden faller in.

Reklamation och återköp

En produkt saknas i min box, vad gör jag?

Om du i samband med att vi publicerar innehållet i tidigare månadsboxar märker att det saknades en produkt i din box finns vi såklart här för att hjälpa.

Vid reklamationer ber vi dig kontakta oss via vår supportsida, så hjälper vi dig vidare.

En produkt är trasig i min box, vad gör jag?

Har du mottagit din box och en produkt gått sönder under leveransen hjälper vi dig givetvis! Reklamation av trasig produkt ska göras senast 2 månader efter att boxen skickats från oss. Maila oss en bild på produkten med en beskrivning via vår supportsida. En bedömning kommer att göras om produkten är obrukbar och om så är fallet skickas en ny produkt omgående. Vi kan inte garantera att den aktuella produkten finns i lager, utan en annan produkt till samma värde kan skickas ut som ersättning.

Observera! Ersättningsprodukten kommer inte att levereras i våra vanliga ”Designish boxar”

Jag ångrar mitt köp, vad gör jag?

Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar och returnera boxen till oss om ytterkartongen är obruten. Maila oss via vår supportsida att du ångrat ditt köp så återbetalar vi dina pengar när vi fått boxen i retur. Boxen kan återsändas till följande adress:

Aktiebolaget -Ish & Co
Gamlestadsvägen 2, Hus: B19, Våning 4.
415 02 Göteborg

Glöm inte att skriva vem som är avsändare på boxen så vi vet vem den är från!

Observera! Du står själv för frakten.

Kontakta oss

Fick du inte svar på din fråga?

Om du inte fått svar på din fråga här får du gärna maila vår kundtjänst via vår supportsida.